Predsjednik opštine Budva Lazar Rađenović koristio je preksinoć službeno vozilo „audi” registarskih oznaka BD-CG-001 mimo radnog vremena. Fotoreporter „Dana” snimio je u utorak veče oko 20 časova i 30 minuta ispred restorana Baščaršija u Podgorici službeno vozilo koje pripada Rađenoviću. Iako je radno vrijeme uveliko bilo završeno, automobil je nekoliko sati bio ispred restorana u glavnom gradu.
Opravdanje Lazara Rađenovića za korišćenje službenog vozila u večernjim satima više je nego nevjerovatno. U odgovorima dostavljenim iz Opštine navodi se da je „predsjednik pomenutog dana imao službene obaveze u Ministarstvu finansija i Upravi za nekretnine Crne Gore koje su potrajale do kasnijih večernjih sati”.
Shodno uredbi o uslovima i načinu korišćenja prevoznih sredstava u svojini Crne Gore (član 11), Rađenović nema pravo na stalnu upotrebu službenog automobila. Službeno vozilo bez ograničenja, sa ili bez vozača, mogu koristiti isključivo predsjednik Crne Gore, predsjednik i potpredsjednici Skupštine, premijer i članovi Vlade, predsjednik Ustavnog i Vrhovnog suda, zaštitnik ljudskih prava i sloboda, vrhovni državni tužilac i specijalni tužilac za borbu protiv korupcije i organizovanog kriminala.
U vladinom Birou za odnose s javnošću nijesu bili zainteresovani da se bave istraživanjem da li je Rađenović zloupotrijebio službeno vozilo. Takođe, nije ih interesovalo da li je zloupotreba to što je gradonačelnik Cetinja Aleksandar Bogdanović na svadbu kćerke kontroverznog biznismena Brana Mićunovića išao takođe službenim vozilom.
Iz tog biroa su nam sugerisali da Rađenovića i Bogdanovića prijavimo njima samima, jer su starješine lokalnih samouprava nadležne za kažnjavanje eventualnih zloupotreba službenih vozila.
– Ako su Vaše tvrdnje tačne, to su pitanja za lokalnu samoupravu i za ličnosti koje pominjete direktno. Morali biste znati da su Vlada i lokalna samouprava u svakoj državi odvojeni – piše u odgovoru Vlade.
U Opštini Budva tvrde da je Rađenović bio službeno u Podgorici, kao i da on ima pravo na stalnu upotrebu službenog auta.
U uredbi o načinu korištenja državnih vozila, koju je donijela Vlada, u članu 4 se kaže da se službena vozila koriste za službena putovanja ili obavljanje drugih zadataka u zemlji i inostranstvu. U istom članu se navodi da se vozilo može dati na stalnu upotrebu u skladu sa uredbom koja u članu 11 precizira kome to pravo sve prpada.
U Opštini Budva se pozivaju na svoju odluku.
– Shodno članu 4 stav 1 odluke o načinu i uslovima korišćenja službenih vozila, objavljenoj u Službenom listu Crne Gore – opštinski propisi broj 33/2011 od 8. novembra 2011. godine – predsjednik opštine Budva kao lokalni funkcioner ima pravo na korišćenje vozila sa ili bez vozača 24 časa dnevno, bilo u zemlji ili inostranstvu. Ujedno želimo da vas informišemo da predsjednik opštine, kao i ostala rukovodeća lica, ali i zaposleni u Opštini Budva veoma često imaju sastanke u državnim institucijama sa sjedištem u drugim gradovima Crne Gore i u popodnevnim satima. Konkretno, predsjednik opštine je pomenug dana imao službene obaveze u Ministarstvu finansija i Upravi za nekretnine Crne Gore koje su potrajale do kasnijih večernjih sati – saopšteno nam je iz službe za odnose s javnošću Opštine Budva.M.S.
Spremni da sve sakriju
U Centru za građasko obrazovanje (CGO) navode da je zloupotreba državnih resursa, pa i službenih vozila, problem koji se ponavlja, ali zbog toga niko ne snosi sankcije. Ukoliko, kako kaže Nikola Đonović iz CGO, svemu ovom dodamo jasnu poruku viših funkcionera koji su spremni da na razne načine prikriju zloupotrebe, dobiće se jasna slika o tome kako se odnosi prema novcu i imovini građana.
– Zloupotreba državnih resursa u privatne svrhe nije ništa novo ni nepoznato crnogorskoj javnosti. Prema tom očekivano je da će se naći opravdanje za zloupotrebe, kako je urađeno i ranije. Dakle, funkcioneri nalaze razna oravdanja koja će malo koga uvjeriti u bilo šta i može se konstatovati da upravo ovakve i slične zloupotrebe utiču na nizak nivo povjerenja građana u državne i lokalne institucije. Ukoliko ne postoji uspostavljeni sistem kažnjavanja lokalnih funkcionera, realno je očekivati uspostavaljanje tog sistema, odnosno razjasniti koje tijelo je nadležno za sankcije. Nerealno je očekivati da će lokalni funkcioner sam sebe kazniti za neko djelo koje svjesno čini – kaže Đonović.